Підсумки інтернет-форуму з проблеми «Науково-методичний супровід педагогічних працівників у світлі Концепції нової української школи»

24.10.2016 15:44

З 12 по 19 жовтня науково-методичним центром координації роботи методичних та загальноосвітніх установ і закладів освіти ХОІППО проведено інтернет-форум з проблеми «Науково-методичний супровід педагогічних працівників у світлі Концепції нової української школи» за участю працівників ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, ХОІППО, управлінь/відділів освіти, методистів районних, міських методичних кабінетів (центрів), керівників навчальних закладів, учителів, психологів, бібліотекарів.

Робота форуму проходила за напрямами:

  • зміст, технології професійного розвитку педагогів в умовах глобальних змін в освіті;
  • підготовка педагогів в контексті впровадження Державного стандарту базової загальної і повної середньої освіти;
  • модернізація управлінської діяльності керівника навчального закладу в умовах сучасних викликів шкільної освіти;
  • дослідно-експериментальна діяльність як складова неформальної освіти педагога.

Ключовими поняттями для обговорення методистами, керівниками, учителями стали «компетентності», «педагогіка співробітництва», «педагогічна свобода учителя», «автономія навчального закладу» тощо.

Матеріали розміщено за посиланням

 https://drive.google.com/open?id=0B-gR7xvebniiUUlWc1hTRFdTSEk

Модераторами виступили завідувачі РМК: Саврій С.Г., Віньковецький РМК, Мазур В.Д., Шепетівський РМК, Проців Г.А., Чемеровецький РМК.

19 жовтня відбулось підсумкове засідання у ХОІППО, в роботі якого взяли участь директор Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА Фасоля О.І, ректор ХОІППО Берека В.Є., перший проректор ХОІППО Очеретянко В.І., проректор ХОІППО Вашеняк І.Б., працівники обласного інституту, керівники методичних служб, методисти, директори навчальних закладів, заступники, учителі, психологи, бібліотекарі.

Учасники форуму переконані у тому, що нову українську школу має формувати сучасний керівник та сучасний учитель, які сьогодні, а, особливо завтра, не мають залишитись на одинці зі своїми професійними проблемами.

В області є позитивні приклади успішного вчителювання, коли педагоги самостійно формують власний досвід шляхом «навчання через пошук». Поряд із цим залишається значний відсоток педпрацівників, які потребують методичної допомоги з боку методичних служб. 

Серед матеріалів учасників заслуговують на увагу представлені моделі

  • розвитку професійних компетентностей педагогів на районному та шкільному рівнях;
  • використання ІКТ-технологій (хмарних сервісів, скрайбінгу та ін..) у роботі методиста, керівника, учителя, бібліотекаря;
  • реалізації неформальної освіти.

Учасники форуму поділяють думки

  • Фокусами у розбудові школи мають стати цінності, інновації, лідерство, середовище для зростання;
  • Носієм змін може бути кожен. Зміни – це вихід із зони комфорту. Для того, щоб вийти із зони комфорту, потрібно розуміти – куди іти. Закон – це вибір методик та технологій. Чи зможе його зробити пересічний учитель, який не спробував себе у різних ролях?
  • Показувати успішні приклади маленьких змін на місцях, у сільських школах і створювати простір для обміну досвідом, ідеями, формувати мережу однодумців, які готові діяти разом та відкриті для розвитку.

Дякуємо усім учасникам за співпрацю, активну позицію і сподіваємось на подальше обговорення актуальних питань освіти у педагогічних колективах, інтернет-спільнотах, на шпальтах періодики, успішний пошук шляхів реалізації освітянських завдань заради створення середовища розвитку та комфорту дитини.