Державний стандарт базової середньої освіти в адаптаційному циклі: підсумки впровадження
5 червня 2024 р. на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка проходив методичний івент «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в адаптаційному циклі: виклики, практики, рішення» за участю керівників, спеціалістів структурних підрозділів органів місцевого самоврядування з питань освіти, директорів та консультантів ЦПР ПП, керівників закладів загальної середньої освіти, педагогічних працівників, методистів Інституту.
Захід, спрямований на презентацію практик впровадження нового Держстандарту на адаптаційному циклі, осмислення ціннісних засад НУШ та варіантів управлінських рішень в шкільній освіті в умовах реформування і війни, передбачав дві сесії:
- діалог-сесія управлінців та педагогів «КонценціяНУШ: виклики і практики впровадження в адаптаційному циклі основної школи»,
- сесії за освітніми галузями «Адаптаційний цикл базової середньої освіти: практичні аспекти впровадження Державного стандарту базової середньої освіти на Хмельниччині».
Відкрив захід ректор Інституту Віктор Очеретянко. З вітальним словом до учасників звернулась начальник відділу дошкільної та загальної середньої освіти управління дошкільної та загальної середньої освіти і ресурсного забезпечення Департаменту освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації Валентина Хоптова, наголосивши на важливості підготовки учителя та створенні сприятливого безпечного освітнього середовища для навчання та розвитку учнів/учениць.
Спікерами діалог-сесії управлінців та педагогів (модераторка Оксана Кошка) озвучено підходи до вирішення окремих питань, виклики і практики діяльності, зокрема:
- Адаптаційний цикл базової середньої освіти: досвід реалізації у Кам'янець-Подільській громаді (Сергій Мельник, начальник управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради),
- Як оцінити здобутки НУШ? Адаптаційний цикл навчання учнів: ключові вектори для аналізу керівника (Оксана Каліновська, директорка Дунаєвецького ліцею №4 Дунаєвецької міської ради),
- Як створити якісне інклюзивне освітнє середовище за новим «Порядком організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої світи»? (Ганна Синявська - завідувачка обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ХОІППО ім. А. Назаренка, Лариса Ільніцька - директорка Інклюзивно-ресурсного центру Кам'янець-Подільської міської ради, Оксана Токар -директорка Кам'янець-Подільської ліцею №3 Кам'янець-Подільської міської ради, регіональна тренерка НУШ з управлінської діяльності),
- Формування ціннісних орієнтирів особистості здобувача освіти в освітньому просторі ліцею(Світлана Станиця - директорка Городоцького ліцею №1 Городоцької міської ради, Антоніна Мазій- заступник директора з навчально - виховної роботи Городоцького ліцею №1),
- Штучний інтелект в еру цифрової трансформації шкільної освіти (Наталія Наконечна, методисткаНМЦ навчально-інформаційного забезпечення, інформаційно-комунікаційних технологій та видавничої діяльності ХОІППО ім. А. Назаренка),
- Професійний розвиток учителя в умовах впровадження нового Держстандарту і суспільних викликів: підтримати кожного і кожну (Ольга Назаренко, директорка центру професійного розвитку педпрацівників Нетішинської міської ради, Світлана Бондарчук, заступник директора з навчально-виховної роботи Нетішинськогоакадемічного ліцею Нетішинської міської ради).