Формування математичних компетентностей у осіб з тяжкими порушеннями розвитку

26.05.2024 15:19

21 травня 2024 року Хмельницьким ОІППО ім. А. Назаренка організовано та проведено обласний науково-методичний семінар-практикум «Формування математичних компетентностей у осіб з тяжкими порушеннями розвитку». У роботі семінару взяли участь заступники директорів з навчальної, навчально-виховної роботи, вчителі-дефектологи, вчителі математики та початкових класів спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та індивідуальним навчанням осіб з особливими освітніми потребами.

З вітальним словом до учасників заходу звернулася  Кошка О. А., завідувачка НМЦ професійного розвитку  педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Інституту, яка акцентувала увагу на складності та важливості теми семінару, основних напрямках роботи з учнями з особливими освітніми потребами з реалізації освітніх програм, створенні умов для формування математичних компетентностей учнів з тяжкими порушеннями розвитку.

Методист Центру Грицюк Н. Г. окреслила основні напрями розвитку педагогічної майстерності вчителів математики та початкових класів, готовність учителя до професійної діяльності при вирішенні навчально-корекційних та науково-методичних завдань з урахуванням вікових та індивідуальних відмінностей, соціально-психологічних особливостей осіб з тяжкими порушеннями розвитку.

У практичній частині учасники заходу ознайомились з досвідом роботи, практичними знаннями, вміннями і навичками вчителів математики, вчителів початкових класів, вчителів-дефектологів, асистентів вчителів закладів спеціальної та загальної середньої освіти щодо викладання математики, формування елементарних математичних знань в учнів з тяжкими порушеннями розвитку Кам’янець-Подільської (Бірюкова А.В), Новоушицької (Семенюк Г.В.), Хмельницької №32 (Товт С.Л) спеціальних шкіл; Солобковецького (Палічук Л.В), Ізяславського (Тарнавська І.М.), Кам’янець-Подільського(Пославська О.Б) навчально-реабілітаційних центрів; Гвардійського ліцею (Федорова М.В., Білецька Ю.П.), Хмельницького ліцею № 15 імені Олександра Співачука (Кривошей Н.В., Симчук В. П., Кривошей К.О., Веляник Н.С.). Вони презентували цікаві ідеї, професійні методи і форми роботи, особливості ігрових технологій, специфіку математичних завдань, їх види, методи розв’язування, презентували предметні збірники, які використовують на уроках для забезпечення засвоєння навчального матеріалу та ефективної комунікації з учнями, які мають тяжкі порушення розвитку.

 

Захід був насичений, практичний, наповнений цікавими ідеями, де кожен з присутніх почерпнув для себе багато корисної інформації. По завершенню заходу учасники отримали сертифікати з підвищення кваліфікації.