Інноваційні технології освіти осіб з ООП
27 лютого 2024 року Хмельницьким ОІППО ім А. Назаренка проведено обласний науково-методичний семінар «Інноваційні технології освіти осіб з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану».
Мета заходу – ознайомити учасників з інноваційними технологіями та новітніми підходами до освітнього процесу осіб, які мають освітні труднощі та потребують особливої підтримки в умовах воєнного стану.
З вітальним словом до учасників семінару звернулась Кошка О. А., завідувачка НМЦ професійного розвитку педагогічних і керівних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО ім. А. Назаренка. Вона окреслила основні напрями роботи спеціальних закладів освіти щодо реалізації державної політики з удосконалення вмінь педагога у формуванні життєвих компетентностей здобувачів освіти, впровадження сучасних методів, прийомів у роботі з особами, які мають особливі освітні потреби.
Методист Грицюк Н. Г. ознайомила з найбільш ефективними для закладів спеціальної освіти інноваційними технологіями навчання, виховання та корекційно-розвиткової роботи в умовах воєнного стану.
Пастух Л. В., доцент кафедри теорії та методик суспільно-гуманітарних дисциплін Хмельницького ОІППО ім. А. Назаренка, ознайомила з ознаками, факторами, чинниками, техніками та технологіями, які впливають на розвиток стресостійкості, резильєнтності корекційних педагогів, вихователів, інших педагогічних працівників закладів спеціальної освіти, сприяють збереженню їх психічного здоров’я.
У ході семінару презентовано досвід роботи Гудзенко Н. Г., заступника директора з навчально-виховної роботи Новоушицької спеціальної школи щодо практичного використання традиційних та інноваційних освітніх технологій та методів слухового сприймання та формування вимови у дітей з порушеннями слуху.
Корекційний педагог Кам’янець-Подільської спеціальної школи Лутова А. М., ознайомила з основними прийоми та методами розвитку дотикового сприймання у осіб з порушеннями зору, тактильної чутливості рук, дрібної моторики, яка може здійснюватися на окремих заняттях та доповнювати інші навчально-виховні та корекційно-розвиткові заняття під час навчання в класі, перебування в укритті, в домашніх умовах.
Вихователь Кам’янець-Подільського навчально-реабілітаційного центру Хім`як О. І. поділилась практичним досвідом використання традиційних та інноваційних технологій під час проведення корекційно-розвиткових занять для успішного формування соціально-комунікативних компетентностей з особами зі складними порушеннями розвитку.
Учасники семінару відмітили, що ознайомлення з роботою фахівців, які мають значний практичний досвід роботи із особами з особливими освітніми потребами, сприяє підвищенню фахової компетентності педагогів, дієвій співпраці усіх учасників освітнього процесу.
За підсумками роботи семінару всі учасники отримали сертифікати.