Методична робота як важливий чинник реалізації НУШ

25.10.2018 13:42

На осмислення методичної роботи як важливого чинника реалізації Концепції нової української школи була спрямована зустріч керівників методичних служб області, проведена 24.10.18 р. на базі методичного кабінету управління освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради під керівництвом першого проректора ХОІППО Очеретянка В.І.

Учасників семінару привітала заступник міського голови з гуманітарних питань Бобіна О.П., акцентувавши увагу на важливості налагодження дієвого партнерства між міською радою, структурними підрозділами, закладами освіти, громадськими організаціями для надання якісних освітніх послуг здобувачам освіти. Особливе місце у цій взаємодії відведено методичній службі. На особливостях освітнього середовище міста зупинився Мисько В.М., начальник управління освіти.

Завідувач науково-методичного центру координації роботи методичних  та загальноосвітніх установ і закладів освіти Хмельницького ОІППО Кошка О.А. закцентувала увагу на напрямах модернізації шкільної та регіональної методичних служб у контексті реформування освіти.

Практику діяльності міського методичного кабінету щодо розвитку профкомпетентностей вчителя, керівника, методиста розкрито у виступі Кухарчук Н.М., завідувача методичним кабінетом та її колег-методистів:

  • Самчук Л.А. - з дошкільного виховання, Юрчук М.М. – з початкової освіти (практика реалізації наступності дошкільної та початкової освіти у форматі педагогічного коучингу);
  • Власюк М.М. – з гуманітарних дисциплін (використання сторітелінгу);
  • Пертук О.В. - з математичних дисциплін, Троцик Л.В. - з природничих дисциплін (візуалізація навчального матеріалу при інтеграції природничо-математичних дисциплін, як засіб формування міжпредметних компетенцій);
  • Захаревич-Любченко Т.В. - з психології, Бойчук І.В. - з виховної роботи (моделювання інноваційної форми роботи - відновні практики. Коло прийняття рішень).

Учасники семінару ознайомились із освітнім простором ЗОШ I-III ст. №1 (директор Соболик Т.А.).

В ході роботи відзначено:

  • Концепція «Нова українська школа» ґрунтується на принципово новій філософії освіти, яка має глибоку ціннісну основу. Тому одним із напрямів методичної роботи доцільно зробити опанування цих вихідних положень й осмислення
    цінностей. Отже, перший напрям методичної роботи на сучасному етапі - закласти міцний «фундамент» змін, сприяти усвідомленню вчителями ціннісних засад реформи, адже саме це надає глибокого смислу й значущості оновленню змісту та технологій освітнього процесу;
  • система методичної роботи Нової української школи спрямована на розвиток професійно важливих особистісних якостей педагога, формування та усвідомлення нових цінностей, оновлення знань, посилення здатності до їх практичного застосування. Тому наступним актуальним напрямом роботи залишається розвиток професіоналізму педагогів;
  • у системі методичної роботи Нової української школи змінено її функції;
  • методична робота буде більш ефективною за умови створення освітніх кластерів, до яких можуть входити різні установи й організації, адже реформа освіти передбачає збагачення досвіду педагогів.

Учасники заходу висловлюють подяку керівництву міста, начальнику управління освіти, методичній службі та дирекції ЗОШ I-III ст. №1 за створення комфортних умов для спілкування, відкритість, цікаві практики діяльності.

Матеріали семінару