НУШ: перші кроки другого етапу
Концепція Нової української школи формує запит на модернізацію управлінської діяльності та освітнього процесу. Нової актуальності ці питання набувають у зв’язку з переходом НУШ на другий етап навчання: з 2021/2022 н.р – на рівні пілотного інноваційного проєкту, з 2022/2023 н.р. – масове впровадження нового Держстандарту повної загальної середньої освіти у п’ятих класах закладів загальної середньої освіти.
У 2020/2021 н.р. завершилось пілотування Державного стандарту початкової освіти на базі закладів освіти Хмельниччини: Славутського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей «Успіх» (директор Зайонц І. М.), Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Старокостянтинівської міської ради (директор Сідлецька В. В.), Кам’янець-Подільського навчально-виховного комплексу №3 у складі ЗОШ І-ІІІ ступенів та ліцею (директор Токар О. В.), Хмельницької спеціалізованої школи І ступеня №30 (директор Мудра І.І.).
З 2021/2022 н.р. учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» стали три вищезгадані заклади загальної середньої освіти та Хмельницька гімназія № 1 імені Володимира Красицького (директор Ратушняк С. П.) і гімназія № 2 м. Хмельницького (директор Байдич В. Г.). Пілотування здійснюється у восьми класах за участю 224 учнів.
Обласними координаторами є методисти ХОІППО: Буймістер Л.В. (регіональний координатор по роботі з керівниками ЗЗСО), Гринчук Л.В. (математична освітня галузь), Кенц Г.І. (громадянська та історична освітня галузь), Манзюк С.А. (мовно-літературна освітня галузь), Махмутова А.Є. (мистецька освітня галузь), Мирна Л.А. (природнича освітня галузь), Мороз Т.В. (іншомовна освітня галузь), Павич Н.М. (технологічна освітня галузь), Поліщук Г.Й. (соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь), Сологуб О.С. (інформатична освітня галузь), Шнира О.О. (фізична культура); координатор від регіону – перший проректор ХОІППО Гіджеліцький І.К.
22 грудня за круглим столом у Хмельницькому ОІППО зустрілись керівники закладів освіти – учасників інноваційного проєкту, обласні координатори, керівники структурних підрозділів з питань освіти (Мельник С.В. - начальник управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, Кшановська О.В. - в.о. директора департаменту освіти і науки Хмельницької міської ради, Вісик Т.А. – заступник начальника управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради, Лавренюк О.М. - заступник начальника управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради) для обговорення позитивних практик і проблемних аспектів, за підсумками першого семестру пілотування, під керівництвом ректора інституту Очеретянка В.І. Модератор зустрічі - Кошка О.А., завідувачка НМЦ ХОІППО.
Методист з початкової освіти, обласний координатор пілоту НУШ Галас А.В. акцентувала увагу на спільній роботі закладів освіти – учасників дослідно-експериментальної роботи та інституту по реалізації першого рівня реформи освіти.
Аналізуючи перші кроки реалізації другого етапу реформи, керівники закладів освіти, обласні координатори обмінялись думками з питань:
- особливості формування і реалізації освітньої програми закладу;
- освітнє середовище, навчально-методичне забезпечення, моделювання навчального заняття;
- робота шкільної команди переходу;
- формування середовища для комунікації і методичної підтримки діяльності педагогічних працівників – спільна робота координаторів проєкту та вчителів закладів освіти.
Учасники зустрічі переконані, що якості загальної середньої освіти в умовах НУШ сприятиме:
- забезпечення наступності між початковою та основною школою, різнобічне використання досягнень початкової школи на етапі переходу;
- осучаснення та оздоровлення освітнього середовища;
- впровадження методик особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання, виховання і розвитку;
- технологічність методик навчання;
- моніторинговий супровід освітнього процесу;
- підготовка педагогічних кадрів;
- приведення у відповідність до сучасних умов окремих нормативно-правових актів з питань освіти.
Дякуємо за конструктивну зустріч!