STEM-освіта: шляхи реалізації у ЗЗСО

04.05.2023 08:29

Впровадження STEM-освіти у шкільну практику набирає все більшого розвитку. Але для того, щоб успішно впроваджувати STEM-освіту, потрібно розуміти як її загальні принципи, так і управлінські аспекти, які стоять за цим процесом. 

З метою підвищенню професійного та методичного рівня керівних та педагогічних працівників щодо розуміння основних положень STEM-освіти та моделювання шляхів її впровадження у практику роботи ЗЗСО 3 травня 2023 р. ХОІППО проведено засідання управлінської майстерні з проблеми «STEM-освіта: шляхи реалізації у ЗЗСО». До заходу долучились представники закладів освіти – учасників інноваційного всеукраїнського проєкту «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».

Модератор заходу – завідувач НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти О. Кошка, спікери – проректор інституту І. Вашеняк, методист НМЦ, регіональний координатор STEM Н. Павич. Практику Кам'янець-Подільського ліцею № 15 «STEM-освіта: нестандартні рішення в стандартних умовах» представлено командою у складі О. Чижевської - директора ліцею, С. Залевської – заступника директора з навчальної роботи, Н. Стецюк  - педагога-організатора, учителів Т. Бондар та Т. Толстюк.

До активного  обговорення долучились представники Шепетівської ЗОШ №1.

Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Проте сьогодні у світі не має єдиного розуміння цього поняття. Кожна країна визначає його самостійно. Загальним розумінням у світі є те, що:

- така система освіти навчає дитину жити у реальному швидкоплинному світі, який постійно змінюється;

- STEM - освіта має починатися з раннього дошкільного віку і продовжуватися в студентські роки;

- увага гендерному підходу: потрібні програми STEM-освіти для дівчаток;

- STEM - освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни;

- займатися наукою має бути цікаво, доступно і радісно.

Спікери акцентували увагу на управлінських аспектах впровадження STEM, окреслили вимоги до середовища, продемонстрували можливості шкільної практики по створенню STEM-проєктів.

Дякуємо за інтерес до даного питання і бажаємо успішних ідей!

 

Матеріали управлінської майстерні

Матеріали Кам'янець-Подільського ліцею N15: