Обласний марафон «Стартує НУШ в основній школі»

Обласний марафон «Стартує НУШ в основній школі» 21 червня 2022 р. об’єднав небайдужу спільноту освітян Хмельниччини: представників структурних підрозділів територіальних громад з питань освіти, директорів та консультантів ЦПР ПП, керівників закладів освіти, педагогів, методистів ХОІППО.

Захід спрямований на презентацію практик впровадження нового держстандарту на рівні пілотного інноваційного проєкту, осмислення ціннісних засад НУШ та варіантів управлінських рішень реформування освіти в умовах «рідкої сучасності».

Марафон включав два блоки:

1. «Конценція НУШ: підготовка до впровадження в основній школі».

2. «Освітні галузі нового Держстандарту базової середньої освіти: від теоретичної основи до практичних рішень» та «Дієві практики реалізації Державного стандарту початкової освіти. Збереження наступності між початковою та основною школою» (робота в 9 секціях).

У першому блоці (модератор О. Кошка, завідувач НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти) висвітлено питання:

- підготовки педпрацівників до впровадження нового Держстандарту (І. Гіджеліцький, перший проректор ХОІППО),

- реалізації дорожньої карти НУШ у базовій школі Городоцької громади (С. Рибак, начальник відділу освіти, молоді та спорту Городоцької міської ради),

- врахування вчителем традицій і досвіду української школи у проєктуванні НУШ (Л. Кошелюк, вчитель історії Бальковецького НВК Волочиської міської ради),

Результатами першого року пілотування нового Держстандарту поділились представники закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» І. Зайонц (директор Славутського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей «Успіх»), О. Токар (директор Кам’янець-Подільського навчально-виховного комплексу №3 у складі ЗОШ І-ІІІ ступенів та ліцею), В. Сідлецька (директор Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1), Н. Осатюк (заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії № 2 м. Хмельницького).

Ректор інституту В. Очеретянко наголосив на важливості розуміння ціннісних засад реформи педагогічними працівниками, трансформації мислення педагога і академічній свободі.

Ключові питання реалізації нового змісту освіти в основній школі стали предметом обговорення на секціях:

- «Дієві практики реалізації Державного стандарту початкової освіти. Збереження наступності між початковою та основною школою» (модератори А. Галас, О. Кулик - методисти НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

-«Мовно-літературна освітня галузь: змінюємось разом з НУШ» (Модератор С. Манзюк, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Професійний розвиток вчителя іноземної мови в умовах нової української школи» (модератори Т. Мороз, Л. Луценко - методисти НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Природнича освітня галузь в новій українській школі» (модератор Л. Мирна, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Технологічна освітня галузь в новій українській школі» (модератор Н. Павич, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Математична освітня галузь в НУШ» (модератор Л. Гринчук, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Сучасні освітні практики: пілотники – учителям історії НУШ» (модератор Г. Кенц, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Мистецька освітня галузь в новій українській школі» (модератор А. Махмутова, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО),

- «Інформатична освітня галузь в новій українській школі» (модератор О. Сологуб, старша викладачка кафедри теорії та методик природничо-математичних дисциплін та технологій ХОІППО),

- «НУШ у 5 класі: профільна компетенція вчителів фізкультури та соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі» (модератор О. Шнира, методист НМЦ охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту  ХОІППО).

Під час заходу презентовано ВІСНИК НМЦ «Орієнтир» №7 «Стартує НУШ в основній школі», авторами якого є обласні координатори інноваційного проєкту.

 

 

НУШ: перші кроки другого етапу

Концепція Нової української школи формує запит на модернізацію управлінської діяльності та освітнього процесу. Нової актуальності ці питання набувають у зв’язку з переходом НУШ на другий етап навчання: з 2021/2022 н.р – на рівні пілотного інноваційного проєкту, з 2022/2023 н.р. – масове впровадження нового Держстандарту повної загальної середньої освіти у п’ятих класах закладів загальної середньої освіти.

У 2020/2021 н.р. завершилось пілотування Державного стандарту початкової освіти на базі закладів освіти Хмельниччини: Славутського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей «Успіх» (директор Зайонц І. М.), Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Старокостянтинівської міської ради (директор Сідлецька В. В.), Кам’янець-Подільського навчально-виховного комплексу №3 у складі ЗОШ І-ІІІ ступенів та ліцею (директор Токар О. В.), Хмельницької спеціалізованої школи І ступеня №30 (директор Мудра І.І.).

З 2021/2022 н.р. учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» стали три вищезгадані заклади загальної середньої освіти та Хмельницька гімназія № 1 імені Володимира Красицького (директор Ратушняк С. П.) і гімназія № 2 м. Хмельницького (директор Байдич В. Г.). Пілотування здійснюється у восьми класах за участю 224 учнів.

Обласними координаторами є методисти ХОІППО: Буймістер Л.В. (регіональний координатор по роботі з керівниками ЗЗСО), Гринчук Л.В. (математична освітня галузь), Кенц Г.І. (громадянська та історична освітня галузь), Манзюк С.А. (мовно-літературна освітня галузь), Махмутова А.Є. (мистецька освітня галузь), Мирна Л.А. (природнича освітня галузь), Мороз Т.В. (іншомовна освітня галузь), Павич Н.М. (технологічна освітня галузь), Поліщук Г.Й. (соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь), Сологуб О.С. (інформатична освітня галузь), Шнира О.О. (фізична культура); координатор від регіону – перший проректор ХОІППО  Гіджеліцький І.К.

22 грудня за круглим столом у Хмельницькому ОІППО зустрілись керівники закладів освіти – учасників інноваційного проєкту, обласні координатори, керівники структурних підрозділів з питань освіти (Мельник С.В. - начальник управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, Кшановська О.В. - в.о. директора департаменту освіти і науки Хмельницької міської ради, Вісик Т.А. – заступник начальника управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради, Лавренюк О.М. - заступник начальника управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради) для обговорення позитивних практик і проблемних аспектів, за підсумками першого семестру пілотування, під керівництвом ректора інституту Очеретянка В.І. Модератор зустрічі - Кошка О.А., завідувачка НМЦ ХОІППО.

Методист з початкової освіти, обласний координатор пілоту НУШ Галас А.В. акцентувала увагу на спільній роботі закладів освіти – учасників дослідно-експериментальної роботи та інституту по реалізації першого рівня реформи освіти.

 Аналізуючи перші кроки реалізації другого етапу реформи, керівники закладів освіти, обласні координатори обмінялись думками  з питань:

  • особливості формування і реалізації освітньої програми закладу;
  • освітнє середовище, навчально-методичне забезпечення, моделювання навчального заняття;
  • робота шкільної команди переходу;
  • формування середовища для комунікації і методичної підтримки діяльності педагогічних працівників – спільна робота координаторів проєкту та вчителів закладів освіти.

Учасники зустрічі переконані, що  якості загальної середньої освіти в умовах НУШ сприятиме:

- забезпечення наступності між початковою та основною школою, різнобічне використання досягнень початкової школи на етапі переходу;

- осучаснення та оздоровлення освітнього середовища;

- впровадження методик особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання, виховання і розвитку;

- технологічність методик навчання;

- моніторинговий супровід освітнього процесу;

- підготовка педагогічних кадрів;

- приведення у відповідність до сучасних умов окремих нормативно-правових актів з питань освіти.

Дякуємо за конструктивну зустріч!

Матеріали круглого столу